14 ian. 2010

Regăsire: Că Dumnezeu nu este autorul relelor, de Sf. Vasile cel Mare

Am regăsit cu bucurie următorul text ziditor al Sf. Vasile cel Mare: Ca Dumnezeu nu este autorul relelor. Un scurt fragment:
Multe sunt felurile invataturilor; ne-au fost aratate prin David, sfantul psalmist, de Duhul, Care a lucrat prin el. Uneori profetul David ne istoriseste propriile sale suferinte, spunandu-ne ca a suferit cu barbatie necazurile abatute asupra lui, iar, prin exemplul sau, ne lasa o invatatura invederata de rabdare, ca atunci cand spune: "Doamne, pentru ce s-au inmultit cei ce ma prigonesc?"; alteori ne arata bunatatea lui Dumnezeu si iuteala ajutorului Lui dat celor care-L cauta cu adevarat, zicand: "Cand Te-am chemat, m-ai auzit, Dumnezeul dreptatii mele", rostind cuvinte care au aceeasi putere ca si cele ale profetului Isaia, care zice: "Inca graind tu, va zice: "Iata, aici sunt", adica: "N-am terminat de a-L chema, ca Dumnezeu m-a si auzit inainte de sfarsitul chemarii mele".

Iarasi David, aducand rugaciuni si cereri lui Dumnezeu, ne invata chipul in care pacatosii trebuie sa-L imblanzeasca pe Dumnezeu: "Doamne, nu cu mania Ta sa ma mustri, nici cu iutimea Ta sa ma certi", in Psalmul al doisprezecelea arata prelungirea incercarii, cand spune: "Pana cand, Doamne, ma vei uita pana in sfarsit?". Si in tot psalmul acesta ne invata sa nu ne descurajam cand suntem in necaz, ci sa asteptam bunatatea lui Dumnezeu si stim ca Dumnezeu, printr-o iconomie oarecare, ne lasa in necazuri, hotarand masura suferintelor dupa credinta pe care o are fiecare.

Textul complet aici.

Niciun comentariu: