15 iul. 2009

CV-uri negative

Definitia standard de la wikipedia citire: "Curriculum vitae (Latin for "course of life"), also known as a Résumé; a summary of academic and professional history and achievements"...
Cu alte cuvinte, "am absolvit prestigioasele scoli A si B, am obtinut prestigioasele premii C si D, am lucrat in domeniile de varf E si F, am avut functii de conducere in prestigioasele uzine G si H, etc, etc..."
Deci o serie de "plusuri".

Bineinteles asta impresioneaza in lume si iti ofera multe posibilitati de a avansa, potrivit cu judecatile lumesti. Nu spun ca ar fi rau in sine sa fii pregatit si sa ai succes. Rau este sa abolutizezi judecatile lumesti. Sa nu uitam, "Căci ce-i foloseşte omului să câştige lumea întreagă, dacă-şi pierde sufletul? " (Marcu 8, 36).

Deci hai sa vedem cum ar arata un "CV duhovnicesc"? Daca am putea vorbi de asa ceva, poate ca ar fi o enumerare de "minusuri" - un "CV negativ" in care in loc sa iti listezi "realizarile" iti listezi neputintele:
"Am facut pacatele A si B, si chiar mai rau, pacatele mult mai mari C si D, am avut ocaziile de a face fapte bune E si F si nu le-am facut, iar putinele fapte bune pe care le-am facut G si H m-au aruncat in patime mandriei..."
Doamne Iisuse Hristoase Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine pacatosul. Mai mult decat atat nu se poate spune... cand se trage linia, in prag de Judecata.

Niciun comentariu: