15 aug. 2009

Adormirea Maicii Domnului

Tropar (Glasul 1)
Întru naştere fecioria ai păzit,
întru adormire lumea nu ai părăsit, de Dumnezeu Născătoare.
Sculatu-te-ai la viaţă, fiind Maica Vieţii,
şi cu rugăciunile tale, izbăveşti din moarte sufletele noastre.

Condac (Glasul 2)
Pe Născătoarea de Dumnezeu, cea întru rugăciuni neadormită şi întru folosinţe de nădejde neschimbată
mormântul şi moartea nu au ţinut-o.
Căci, ca pe Maica Vieţii, la viaţă a mutat-o
Cel ce S-a sălăşluit în pântecele ei cel pururea fecioresc.



De la margini, o Apostoli,
La Ghetsimani v-adunaţi,
Şi-al meu trup, zice Fecioara,
Cu cântări mi-l îngropaţi.

R: Doamne miluieşte,
Doamne miluieşte,
Doamne miluieşte.

Fiul meu iubit mă cheamă
Azi la sine-n cerul sfânt,
Vă las Binecuvântarea
Şi mă-nalţ de pe pamant.

Sus in cer se întocmeşte
Sărbătoare-n jurul meu,
Şi cu cinste mă primeşte,
Fiul meu şi Dumnezeu.

O, primeşte dar, Curată
Umilitele-mi cereri,
Şi la noi cu milă cată,
La necazuri şi dureri.

Iar noi drept recunoştinţă,
Venera icoana Ta,
Totdeauna cu credinţă
Adormirea-ţi vom cânta.

Ruga noastra cea fierbinte
Sa o duci la fiul tau
Si sa lasi cu dulci cuvinte
Sa ne ia sub scutul sau

Niciun comentariu: